Tak jako většina plaveckých škol v naší republice se i my snažíme naučit děti plavat. Jsme plavecká škola, která se ve výuce hned od začátku zaměřuje na plavecký způsob kraul a znak. Později pak procvičujeme další plavecké způsoby, jako jsou prsa a motýlek. Učíme děti rovněž zvládnout startovní skok a obrátky jednotlivých plaveckých způsobů. Do výuky vkládáme prvky sebezáchrany a záchrany tonoucího. Děti se seznamují se základy vodního póla, synchronizovaného plavání a skoků do vody.
Do kurzu přijímáme děti, které jsou starší 5ti let v případě, že do svých pěti let již absolvovaly výuku v jiné plavecké škole. Běžně přijímáme děti starší 6ti let, jelikož jsou již mentálně i fyzicky vyzrálejší a pro podmínky našeho bazénu lépe připravené. Bazén je v Tyršově domě hlubší na mělké straně, proto si tolik nehrajeme, ale zaměřujeme se na zvládnutí plaveckých dovedností, které umožní dětem toto prostředí rychleji a lépe zvládnout.
Pro „neplavce“,kteří k nám přijdou a potřebují se zaklimatizovat, napouštíme malý kruhový bazének. Děti v tomto bazénku dosáhnou na dno a voda je v něm teplejší než ve velkém bazéně. Po určitém čase stráveném v malém bazénu děti pravidelně přecházejí do velkého bazénu, kde si zkouší „na ostro“ naučené dovednosti s tím, že se přirozeně adaptují na podmínky velkého bazénu.
Děti ze skupiny neplavců postupně přecházejí do třetího družstva, ve kterém se začínají učit polohu těla a pohyby nohou jednotlivých plaveckých způsobů. Začínáme kraulem a znakem, takže rozvoj plaveckých dovedností a pohybů zejména směřuje ke zvládnutí těchto plaveckých způsobů. Děti, které již zvládají na velice dobré úrovni plavecké dovednosti (dýchání, splývání, orientaci ve vodě, pády a skoky do vody, pocit vody) plus jednoduchou techniku kraulu nebo znaku, pak přecházejí do druhého družstva, zde zdokonalují kraul, znak, plavecké dovednosti a učí se plavecký způsob prsa a základy motýlku (delfínové vlnění). Do první skupiny pak patří plavci, kteří již na základní úrovni zvládly kraul, znak i prsa. V této skupině dál děti rozvíjejí především vytrvalost a techniku jednotlivých způsobů s již zmíněnými obrátkami a starty.
Mimo výše popsanou nabídku jednotlivých skupin, program výuky zpestřujeme dovednostmi ze záchrany tonoucích, vodního póla a synchronizovaného plavání. Snažíme se, aby se děti nejen naučili plavat, ale také, aby je výuka bavila.