Plavecká škola Ponorka připravila první kurzy v září 2003. Původně byla výuka plavání určena jen pro děti s diagnózou astmatu, po roce byl projekt plavání pro děti s astmatem ukončen a začali jsme se plně věnovat výuce všech dětí.
V současné době se počet dětí v jedné výukové hodině, která trvá 60 minut ustálil na počtu 30. Děti jsou rozděleni do tří skupinek podle toho jak zvládají plaveckou techniku.
S těmi pracujeme tak dlouho, dokud nezvládnou jednoduchou technikou plavecký způsob kraul a znak.
které se naučily a jako další plavecký způsob přidáváme techniku prsou.
které se děti naučily a přidáváme techniku plaveckého způsobu motýlek. V této skupině jsou již hotoví plavci. Děti v teto skupince dále pracují na dalších plaveckých dovednostech při kterých získavají ještě větší jistotu.
Organizace výuky byla myšlena trochu jinak než máme dnes. Z křivky zapomínání víme, že jakákoliv výuka, která probíhá jen jednou týdně je nedostatečná k zapamatování a udržení potřebných dovedností do další hodiny. Po šesti až sedmi dnech si člověk (tělo) pamatuje jen pouhých 20% naučený dovednosti. Ideální je aby výuka probíhala alespoň dvakrát týdně, bohužel rozhodli rodiče. Pro některé to byla příliš velká finanční nebo časová zátěž.
Na výuce se podíleli a podílí učitelé a studenti z Katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy. Naši studenti si doplňují pedagogické vzdělání výukou plavání a jsou ve většině případech dobrými plavci.
Všichni studenti, kteří se podílejí na výuce v naší plavecké škole musí absolvovat předmět „Semináře z didaktiky plavání“, které vede náš kolega a odborník na didaktiku plavání Mgr. Daniel Jurák, Ph.D